Social Icons

Saturday 15 November 2014

Kuih Siput Menggamit Memori

Assalamualaikum & salam sejahtera,

Makanan tradisional kini sukar diperoleh, apatah lagi kalau nak dapatkan yang kena dengan selera kita kan? Biasanya, musim perayaan hari raya lah kita akan biasa jumpa kuih tradisional ini.



Kuih siput antara menu wajib di hari raya. Tetapi kini, sudah ramai antara kita yang inginkan menu ini, tak mau tunggu hari raya lagi. Mana tidaknya, snek kuih siput yang rangup dan sedap serta dihasilkan dengan pelbagai pilihan rasa mampu menjadi salah satu jajan pilihan. Bukan itu sahaja, snek kuih siput juga menjadi pilihan untuk Door Gift kenduri kendara, majlis hari jadi, malah ada juga yang dijadikan hamper untuk dihadiahkan.

Yang pasti, kini kuih siput mampu menggamit memori silam kita dikala setiap kunyahan yang rangup dan sedap tetapi tidak keras adalah rahsianya. Anda mungkin sekarang sedang membayangkan keenakannya kan ??



No comments:

Post a Comment

 

Copyright

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Konsultasi Percuma

Mesin Kuih Siput dapat mempercepatkan penghasilan Kuih Siput dengan kadar yang banyak dan cepat. Pastikan anda mendapat khidmat nasihat dari kami pengedar Mesin Kuih Siput yang anda percayai.

Rakan Niaga

Disediakan oleh Gagasan Niaga Enterprise. Dapatkan Supliment hebat untuk anda dan keluarga pada harga yang sukar dipercayai di LizAdzri atau di FB Page kami: fb.com/supervitsmania
 
Blogger Templates